Jízda na motorce pro začátečníky
Naučit se jezdit na motorce rozhodně není nic extrémně těžkého. Naopak, na samotné jízdě po komunikacích je řízení motocyklu snad to nejjednodušší, když vezmeme v potaz, na co všechno okolo se musí řidič soustředit. Pro začátek je rozhodně nutné navštěvovat autoškolu!! Tam vás naučí základy, jako např. řazení a používání ovládacích prvků. Ale opravdu jezdit se každý naučí až sám časem. S každými nově získanými zkušenostmi budete řídit lépe a plynuleji, než ze začátku.
Hlavní je zachovat klid celou dobu jízdy. Pokud budete neklidní a nervózní, je větší riziko, že uděláte chybu. Toto se vztahuje jak na pomalou, tak rychlou jízdu. Pokud je něco, co víte, že vám dělá problém, nezmatkujte a vše dělejte pomalu a rozvážně. Čím více danou činnost budete provádět, tím lépe vám půjde.
Na motorce je předvídání snad ještě důležitější, jak v automobilu, jelikož motocyklistu lze velmi snadno přehlédnout. Největší riziko je na křižovatkách a v prudkých zatáčkách. Na motocyklu se také velmi špatně manévruje. Čím rychleji jedete, tím hůře se dokážete vyhnout překážce. Proto je dobré si nechávat od vozidla před vámi větší odstup, abyste v případě nouze stihli zareagovat.
Málo zmiňované nebezpečí představuje i stav silnice, proto si dávejte pozor na spáry, štěrk nebo olej. Nejvíce s těmito nástrahami počítejte hlavně v zatáčkách a nepřehledných úsecích, tam jakákoliv změna motorku rozhodí nejvíce.
Mezi největší kámen úrazu patří zatáčení. Však i závodníci neustále své zatáčecí techniky zdokonalují. Mělo by to vypadat tak, že před zatáčkou zpomalíte, do jejího vrcholu plyn přidáváte pouze lehce, po projetí vrcholu zatáčky začnete pomalu plyn přidávat (hlavně rozumně). Důležitě také je, koukat se tam, kam jedete, nikdy se nerozhlížejte v zatáčce kolem sebe.
Před každým zatáčením si musíte podřadit na příslušnou rychlost. Když už do zatáčky vjedete, neřaďte ale ani nebrzděte. Také není dobré do ní vjet v příliš velké rychlosti. Jelikož nikdy nevíte, co vás v zatáčce čeká, měli byste jet opravdu opatrně. Ve velké rychlosti se těžko vyhnete stojícímu autu, nebo změně povrchu. V lepším případě “jen“ vjedete do protisměru, v tom horším můžete skončit i mimo vozovku.