Automatická převodovka
První sériově vyráběná automatická převodovka se vyráběla ve městě Detroit u společnosti Generál Motors v roce 1939. Od té doby prošla dlouhým vývojem a její oblíbenost v USA je velmi vysoká. Většinu amerických aut bez ní nekoupíte a mnoho Američanů by se s manuální převodovkou ani nerozjelo. Automatická převodovka se do amerických velkoobjemových aut hodí. V Evropě je situace opačná a většina Evropanů nedá na manuální řazení dopustit. Přesto i na starém kontinentu se automat začíná pomalu prosazovat. Některé modely prémiových značek bez automatické převodovky nekoupíte.
Evropští řidiči na manuálním řazení cení fakt, že si sami jízdu kontrolují. Rychlost, styl jízdy o všem si rozhodují sami. Je to více práce a obtížnější na naučení, ale větší zábava. Takový kontakt s motorem vám automat nenabídne. Ten je naopak o pohodlí. Popojíždění v koloně ve městě je mnohem příjemnější. Pokud je automat dobře sladěn s vozem, tak dokáže často řadit plynuleji a rychleji, než je to možné s manuálem. I emise se snáz redukují s automatickou převodovkou. Naproti tomu mají tyto převodovky náročnější údržbu. Do nedávna byl rozšířen mýtus, že olejová náplň je doživotní a olej v automatické převodovce se nemusí měnit. Nejen díky horšímu přístupu je výměna oleje finančně náročnější. Zanedbání takové údržby se může prodražit mnohem víc. Zkrátka obě verze mají své výhody a nevýhody a je volbou každého zákazníka, co upřednostní.
Automatické převodovky mají své místo i u motorek. Většinou se jedná o skútry s variátorem. Takový stroj s kombinací výkonnostního limitu může řídit i držitel řidičského oprávnění skupiny B. Nezkušený jezdec se díky variátoru může lépe soustředit na jízdu a nemusí zápasit s manuálním řazením. I u motorek platí, že popojíždění ve městě je s automatem mnohem pohodlnější.